Ministerstvo zdravotnictví ze dne 18. 11 .2015 č.j. MZDR 67908/2015-3/MIN/OVA







Cannabis is The Cure, z.s., IČ 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

Zašlete prosím kopii vašeho rozhodnutí Ústavnímu soudu ČR k páté ústavní stížnosti ve věci práva na léčbu a výzkum konopí vedené od 2. 11. 2012 pod spisovou značkou  II.ÚS 3196/15. Ústavní stížnost je žádána projednat veřejně v naléhavém režimu. 

Věc: Žádost o informace ze zákona o informacích ministerstvu zdravotnictví ve věci léčby konopím a výzkumu ve světle změny vyhlášky č. 221/2013 Sb. oznámené Evropské komisi v naléhavém režimu pro katastrofy jako metanolová kauza a s dodáním konopného produktu z tendru SUKLu až v únoru 2016 a její novelizací vyhláškou č.  236/2015 Sb., ve které je nejen pokles obsahu účinné látky THC v produktu – léčivu oproti konopnému produktu z tendru více než 60 ti násobný!
 
 1.    Zašlete důkazy (informace), na základě kterých jste ve vyhlášce č. 221/2013 Sb. a její novelizaci vyhláškou č. 236/2015 Sb. rozhodli, že nejsou léčivé konopné produkty (cannabis flos,  konopný květ, léčivo) pod anebo nad limit CBD a THC  daný uvedenými vyhláškami. Pokud uvedené důkazy – informace ne/máte v důvodové zprávě , stačí, když napíšete, že tyto informace důvodové zprávy ne/obsahovaly, pokud byly informace v jiném dokumentu k přijetí označených vyhlášek, tento dokument označte v rozhodnutí. 

2.    Zašlete a označte k přijetí a změně vyhlášky č. 221/2013 Sb, na základě jakých vědeckých důkazů došlo k tak dramatickému rozdílu léčivosti konopného produktu (samičí květ) dle složení CBD a THC. U obsahu THC došlo během dvou let k poklesu ze 19 THC v lékárně (viz tendr SUKLu) na typy až do 0,3 %THC obsahu  v modelu nové vyhlášky, tzn. více než 60 ti násobný pokles obsahu účinné látky. Dále odůvodněte a zašlete důkazy a srovnávací studie, o které se důvodová zpráva opírá, nebo rešerše, proč není v nové vyhlášce u THC stejný dolní limit obsahu THC, jako je u CBD.  Sdělte a doložte důkazy (označte v důvodové zprávě či jiném dokumentu pro přijetí vyhlášek), proč došlo k trojnásobnému navýšení CBD v modelu nové vyhlášky, když v předchozí vyhlášce měly téměř všechny odrůdy ze čtyř tři vždy jen méně než 1% CBD (zpravidla žádný kanabinoid CBD).  Doložte důkazy, že odrůdy s obsahem nad 20% CBD v samičím květu nejsou léčivé, totéž doložte studiemi u odrůd s THC nad 20%. 

3.    Označte v důvodové zprávě, jaké studie doložily opodstatněnost šestinásobného navýšení měsíční dávky samičího květu v nové vyhlášce (tzn. s přímými náklady cca 50 tisíc Kč/měsíc bez nákladů na zpracování na masti, čípky, tinkturu, spray, kapky  atd.) Doložte důkazy, že je horní limit dostačující. Například u duální diagnózy těžké formy diabetes spojené s vážnými kožními onemocněními , když budou indikovány  koupele, masti  a sycené oleje – jak podlomit dávky řeší legislativa a jak má nemocný přesně postupovat, aby urgentně nad limit získal. 

4.    Dále v důvodové zprávě k novelizaci jednoznačně označte, jaké studie doložily významně odlišnou definici samičího konopného květu v nové vyhlášce nejen pro tendr SUKlu.  Konopné květy  firmy Bedrocan v lékárnách žádnou změnou definice neprošly a jsou dodávány stále ve stejné podobě květu!  Vysvětlete tyto rozdíly a tvrzení předkladatelů novelizace.  

5.    Doložte, dle jakých studií je léčivý jen samičí květ a není léčivá konopná herba, konopná tinktura a konopný výtažek, jak odborné společnosti Konopí je lék,o.s. tvrdil v roce 2010 SUKL, viz  http://ministerstvo-zdravotnictvi.blogspot.com bod 7.  Vysvětlete, zda toto tvrzení není v kolizi s novými vyhláškami a zda má lékař právo nechat v lékárně vyrobit výtažek nebo tinkturu nebo smíchat květy se semeny jako v herbě, když olej ze semen je v příloze lékopisu.   

6.    Doložte, dle jakých studií je v důvodových zprávách vědecky zdůvodněno, že vše kromě samičího květu je škodlivinou a musí být vítězem tendru zničeno. 

7.    Sdělte, jakými klinickými studiemi bylo doloženo, že právě v daných vyhláškách označené odrůdy jsou na indikovaná onemocnění  (SUKL touto informací nedisponuje, stejně jako příbalovými letáky od konopí  z Bedrocanu. Nezná tak indikace a kontraindikace apod. důležité informace, když, jak je doloženo, jsou farmakologické účinky nejméně 60x odlišné, resp. mnohonásobně krát více) 

8.    Opakovaně se marně domáháme informace, zda lze za stávající právní situace vydat komukoliv povolení k výrobě konopných produktů-léčivých přípravků (masti, čípky, tinktura, spray atd.), neboť dle §§ 24a)a 24b) ZoNL se smí produkovat licencovaným pěstitelem jen jediný produkt, samičí květ s obsahem definovaným vyhláškami. Ano/Ne. Pokud ano, sdělte přesný postup a odkazy a nikoliv neaktivní v pdf, ale v těle mailu nebo textovém editoru nebo označte cestu  dle vyhledavače Google.  

9.    Opakovaně se marně domáháme informace, kde se konkrétně vzalo (odkud) a kde končí konopné produkty hlášené každoročně OSN v ČR ke spotřebě (cca 50 kilogramů), označte přesně jejich spotřebu, kým, účel a výsledky apod. 

10.  Sdělte, zda stále nevydáte informace,  jak legislativně obhajujete neuposlechnutí příkazu ministra zdravotnictví, když  vám, tzn. ministerstvu zdravotnictví ministr zdravotnictví přikázal rozhodnutím č.j. MZDR 27796/2014-2/PRO ze dne 6. června 2014 informace vydat a právní zástupce poškozených Cannabis is The Cure z.s., to opakovaně marně na ministerstvu urgoval a stěžoval. 

Pokud by kterákoliv z výše uvedených žádostí byla pro členy asociace Open Royal Academy realizující výzkum Cannabis is The Cure/Konopí je lék ministerstvem zdravotnictví odpovězena v předchozím období, zašlete prosím kopii a náklady, které vám vznikly, pokud tuto věc zpoplatňujete a nemáte v digitální podobě. 

V Olomouci 4. 11. 2015 

Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady